Smanjenje i kontrola telesne težine

Gojaznost

Svima je poznato da zdrav životni stil uključuje odgovarajuću ishranu i dovoljno fizičke aktivnosti. Verovatno ste pokušavali sa različitim dijetama da regulišete svoju telesnu težinu i otkrili da se izgubljeni kilogrami uprkos teškom odricanju, nakon određenog vremena vraćaju.
To se dešava zato što niste regulisali metabolizam, već strogim zabranama samo povećavate žudnju za nečim što ne smete da okusite tokom trajanja dijete.
Istraživanja pokazuju da je polovina opšte populacije u određenom periodu života bila na dijeti, dok se računa da je trećina stanovništva konstantno na nekom strogom režimu ishrane.
Činjenica je da mnogima ne polazi za rukom da reše ovaj nimalo lak zadatak, posebno ako se očekuju dugoročni rezultati.

Zašto se javlja potreba za kompulzivnim prejedanjem?

Ljudski organizam ima savršen mehanizam da nas obavesti kada smo gladni i kada smo siti. Kada se prejedate, znači da ignorišete znake sitosti.

Potreba za prejedanjem češće zadovoljava našu psihu nego što zadovoljava našu realnu potrebu koja podrazumeva da jedemo da bismo preživeli. Kod osoba koje pate od kompulzivnog prejedanja javlja se osećaj gubitka kontrole nad uzimanjem hrane.

Količina hrane koja se unese u toku dana može da premaši dnevne nutritivne potrebe i deset puta.

Promena uloge koju ima hrana u vašem životu često može da bude ključ za dugoročno rešavanje problema telesne težine.

Koji su znaci prejedanja?

Postoje različiti razlozi zašto to radite: možda jedete toliko brzo da prosto propustite da reagujete na znake sitosti ili niste promenili naviku da se potpuno “očiste” tanjiri da se hrana ne bi bacala, kako su vas učili roditelji u detinjstvu.

Drugi razlozi zašto se prejedate mogu da budu iz osećaja dosade, usamljenosti, nagrađivanja ili zaštite sebe. Utešno jedete da biste popunili neku emocionalnu prazninu.

Mnogi od ovih razloga vode poreklo od nekog emotivnog događaja u prošlosti koji je ostao zaključan u vašoj podsvesti.

Koja su oboljenja koja najčešće prate gojaznost?

Zahtev za hipnoterapijom u tretmanu gojaznosti se povećava u skladu sa menjanjem svesti o zdravstvenim problemima koji su u vezi sa viškom kilograma. Dijabetes tipa II je rastuća pretnja za osobe koje nekontrolisano jedu i ovo se posebno odnosi na mlade ljude.

Stariji ljudi su motivisani potrebom da smanje opterećenje za srce ili da otklone pritisak na zglobove. Prednosti smanjenja težine za ličnost čoveka u smislu rasta samopouzdanja ne treba ni spominjati.

Zašto je za mršavljenje potrebna stručna pomoć?

Ako želite da postignete dugoročne rezultate u smanjenju telesne težine, ključ je u prekidanju veze između vaših emocija i hrane koju konzumirate.

Nažalost ovo je skoro nemoguće da postignete samo snagom vaše volje.

Zašto nije dovoljna samo odluka?

Emocionalne veze sa hranom su najčešće napravljene u detinjstvu. Kolač za dobijanje roditeljskog odobrenja stvara sećanja u kojima se hrana povezuje sa ugodnom negujućom slikom roditelja. U odraslom dobu često jedemo zarad utehe, podsvesno pokušavajući da ponovimo iskustvo iz detinjstva.

Zašto su brza hrana i slatkiši tako primamljivi?

Tokom najvećeg dela naše evolucije borili smo se da dođemo do visokokalorične hrane,

što znači da je takva hrana jednom bila zdrava hrana. Tek je u poslednjih 100 godina u razvijenom svetu započela je suprotna borba – da smanjimo unos kalorija.

Konzumiranje šećera oslobađa endorfine, čime se stvara osećanje sigurnosti i zadovoljstva.

Svakako možemo da odolimo čokoladici, ali za većinu nas običnih “smrtnika”, pokušaji da se lako odreknemo slatkiša, nisu jednostavni. Što se više trudimo da ne mislimo o njima, to oni postaju sve intenzivniji u našim mislima.

Većina dijeta podrazumeva da se izborite sa ovim psihološkim i fiziološkim porivima, ali uglavnom ćete imati kratkoročne efekte. Kada pokušavate da oslabite postavljajući stroge zahteve i ograničenja vi upravo pojačavate vrednost svemu što ste sebi uskratili.

Onog trenutka kada zabrane prestanu da važe, vi se vratite starim navikama a naravno i nekadašnjim kilogramima. Samopouzdanje nestaje i to je razlog zašto većina ovakvih dijeta ne uspeva.

Kako da ubrzate metabolizam:

  1. Ne čekajte da ogladnite da biste jeli. Zamislite svoju glad i debljinu na skali od 1 do 10. Kada se približavate broju 3, vašem telu je potrebna hrana. Ovaj način razmišljanja pomaže u obezbeđivanju esencijalnih hranljivih sastojaka koje vaše telo treba da bi održalo svoj metabolizam.
  2. Jedite složene ugljene hidrate. Kompleksni ugljeni hidrati, predstavljaju odličan izvor vlakana, proteina i vitamina. Umereno dodavanje ugljenih hidrata zdravoj ishrani poboljšava metabolizam.
  3. Konzumirajte omega 3. To su esencijalne masne kiseline što znači da organizam ne može da ih sintetiše, već moraju da se unose hranom. Omega 3 masne kiseline se nalaze u masnoj morskoj ribi, kao što je losos, tuna, sardine, haringe, skuša, bakalar. Nutricionisti preporučuju unos ribe bar 3 puta nedeljno, naročito masne morske ribe bogate ovim kiselinama.
  4. U jutarnjim satima jedite koštunjavo/bobičasto voće. Odlična opcija za doručak da bude ovsena kaša.
  5. Pijte zeleni čaj. Zeleni čaj ima blagi uticaj na metabolizam i to uključuje efekte sagorevanja masti. Podrazumeva se da čaj pijete bez šećera ili drugih kalorija kako biste osetili i druga korisna zdravstvena svojstva.
  6. Smanjite obroke. Obroci neka budu mali, ali česti – preporučljivo je svakih 3-4 sata. Pokušajte da jedete kombinaciju složenih ugljenih hidrata (integralne žitarice, koštunjavo voće, pasulja i druge mahunarke i povrće) sa posnim belančevinama (belo meso, jaja, sir, tofu) ili orasima za maksimalnu korist.
  7. Jedite rezistentni skrob. Hrana bogata rezistentnim skrobom, poput zelene banane, kuvan i ohlađen krompir i pasulj, može da poveća osećaj sitosti i sagorevanje masti, posebno kada se kombinuje sa proteinima. Pored toga, ove namirnice su ukusne i raznovrsne.
  8. Jedite proteinski doručak. Unošenje ključnih hranljivih sastojaka ujutro je snažan podsticaj za metabolizam. Važno je da to bude dobar uravnotežen obrok (jaja, avokado, paradajz…)
  9. Pijte vodu. Da biste ubrzali metabolizam neophodno je da pijete što više vode. Stvorite naviku da sa sobom uvek nosite flašicu vode. Možete da dodate sveže voće kako biste joj popravili ukus.
  10. Obezbedite sebi dovoljno sna. Redovno zdravo spavanje je od suštinskog značaja za metaboličke funkcije. Takođe pomaže u regulaciji apetita tokom dana. Osobe koje imaju poremećaj sna imaju veći rizik za gojaznost, dijabetes i kardiovaskularna obolenja.
  11. Probiotici. Bez obzira da li imate probiotički dodatak ili jedete fermentisanu hranu i piće, kao što su kombuha, fermentisano povrće, miso, grčki jogurt i sirevi, probiotici će poboljšati digestivno zdravlje i održati visok nivo metabolizma tokom dana .
  12. Kontinuirno vežbajte. Menjanje vežbi na dnevnom nivou kao i intenzitet vežbanja će vam pomoći da sagorite više masti jer ćete ubrzati metabolizam, čak i nakon završetka vašeg treninga.

Redovni treninzi i adekvatan režim ishrane dovešće vas u savršenu formu, održaće vam mladalački izgled, pokretljivost, opštu izdržljivost i konačno doprineće osećaju mira i zadovoljstva.

Hipnoza može da vam pomogne da stvorite drugačiji stav prema hrani i razvijete nove navike u konzumiranju hrane.

Postepeno ćete uspostaviti kontrolu u vezi količine hrane koju uzimate, tj. prestajete da jedete onog trenutka kada se pojavi osećaj sitosti.

Šta se menja nakon hipnoterapije?

Iskustvo hipnoze je istovremeno učenje autohipnoze tako da postajete opušteniji u vezi prihvatanja sebe i postepenog regulisanja svoje telesne težine. Vaš stav o gojaznosti i dijetama je promenjen. Razvijate novu sliku sebe.

Ono na čemu radite je :

• Odlučnost – stvaranje navike da zadatke obavljate u potpunosti

• Disciplina – stalno vežbate načela koja ćemo postaviti

• Rešenost – ponavljamo naloge sve dok se navike ne ukorene i postanu sastavni deo vaše ličnosti.

Suština ove izuzetno efikasne metode je u izmenjenoj svesti i načinu na koji sebe vidite kao i uloga hrane koju konzumirate.

Hipnoterapija je bezbedna i uvek predstavlja prijatno iskustvo.

Moć hipnoze može da bude iznenađujuća za osobe koje nikada nisu prošle slično iskustvo. Kada vas hipnoterapeut uvede u prijatno, opušteno stanje, podsvesni um postaje otvoren za sugestije koje mogu potpuno da vam promene način na koji vidite sebe i svet oko vas.

Vaš novi stav je uvek u skladu sa vašim načelima osim što je pomeren ugao posmatranja koji utiče na vaše ponašanje. Nema više grickanja između obroka, usmereni ste na zdravu i kvalitetnu ishranu koja podrazumeva male ali sasvim dovoljne količine hrane koja vam daje osećaj sitosti.

Postepeno se uvode fizičke vežbe sa konstantnim podsećanjem na balans koji se odnosi na “unos i potrošnju”.

Kako može da vas zasiti mala količina hrane?

Uz pomoć hipnoze menjate značaj koji ste do sada davali hrani tako da možete da osetite zadovoljstvo sa minimalnom količinom koju konzumirate više puta u toku dana.

Proces u koji ulazite utiče na smanjenje vašeg apetita, jedete polako i reagujete na znake sitosti na vreme, a slatkiši i testenine postaju iz dana u dan sve manje zastupljeni na vašoj trpezi.

Nekada je potrebno da se u hipnozi stvori slika koja dočarava operciju želuca, što za rezultat ima drastično smanjenje apetita. Ova metoda dovodi do toga da zaista verujete da ste se podvrgli operaciji smanjenja želuca i da ste nakon nje odlučniji u vezi svog cilja i u vezi uvođenja novih navika u vaš svakodnevni život.

Kada mogu da se očekuju prvi rezultati?

I pored istine da je hipnoterapija odlično rešenje za regulisanje telesne težine, moram da istaknem da je potrebno vreme i strpljenje za dobijanje vidljivih rezultata. U radu na promeni navika koje su dovele do gojaznosti i uvođenje novih zdravijih za vas, neće biti dovoljno samo nekoliko seansi. O tome se detaljnije dogovaramo nakon prve dve do tri seanse.

Sve zavisi od toga šta je razlog prejedanja. Neko jede zato što je depresivan, napet, usamljen, dok problemi drugih idu u nešto dublje psihološke strukture.

Čak i za ljude čije nezdrave navike nisu duboko ukorenjene, promene nisu tako jednostavne kao što izgledaju. Hrana je svuda oko nas!

Problem je da smo preko različizih medija konstantno izloženi dvema suprotnim slikama, jedna je predivno telo modela koje bi svako poželeo, a druga je hrana koja mami u svoj svojoj raznovrsnosti, spektru boja i oblika. I tu je zamka – hranu nam prezentuju super modeli. Gde god da odete, bilo koji TV kanal da pogledate, zgodni ljudi pokušavaju da vam prodaju ukusnu hranu.

Da li je pored seansi potrebna disciplina i posvećenost?

Hipnoterapija je sveobuhvatna i ona se bavi mnogim pitanjima: Šta jedete? Koliko jedete? Šta smatrate zdarvom ishranom, a šta nezdravom? Da li vežbate?

Hipnoza vam pomaže da loše navike koje su dovele do gojaznosti, zamenite za bolje i zdravije za vas. Da biste se pokrernuli sa tačke gde se sada nalazite potrebne su tri do četiri uzastopne seanse, nakon njih ulazite u formiranje navike za redovno vežbanje prema vašim interesovanjima i mogućnostima, zatim će vam biti potrebne povremene dodatne seanse sa razmacima od nekoliko nedelja i na kraju u razmacima od nekoliko meseci seanse za održavanje rezultata.

Potrebno je da radimo što efikasnije i dovoljno dugo dok ne osiguramo da nema povratka starim navikama. Kod različitih osoba rezultati su drugačiji. Hipnoza pomaže da se sve te promene lakše podnesu.

Da li se vremenom vraćaju izgubljeni kilogrami?

Regulisanje telesne težine na pravi način koji podrazumeva promenjen životni stil se ne postiže preko noći. Prihvatljivi gubitak težine je između kilogram i dva nedeljno ukoliko se ponašate kako smo se dogovorili. Ne možete da očekujete promenu a da se ponašate na isti način koji vas je doveo do nezadovoljstva. Jednom kada dostignete željenu težinu, ona se održava pridržavanjem plana zdravog načina ishrane i vežbanja koji ste prihvatili kao novi životni stil.

Smanjenje težine, čak i sa hipnozom zahteva posvećenost programu. Cilj je da nastavite da sebi postavljate ista pitanja i dajete odgovore. Zašto da jedem kada ne osećam glad?

Da li hrana za mene ne predstavlja emotivnu kompenzaciju?

Omiljena hrana koja isprovocira lučenje hormona sreće je samo kratkotrajno skretanje pažnje sa nekorisne emocije, ali kada se one nakon nekog vremena ponovo jave (ovog puta praćene krivicom), tada jedete više da ih potisnete i magični krug se u nedogled ponavlja.

Kako se postiže i održava dugoročan uspeh?

Sebe razumete bolje i na drugi način možete da ublažite negativne emocije koje su vas uvele u začarani krug. Putem hipnoze reprogramirate naloge koje imate u svojoj podsvesti i sve češće ste sposobni da odolite izazovima.

Jednostavno rečeno, umesto da se svaki dan borite sa postupcima koji izmiču vašoj kontroli, vi “ubacujete” programe koji vašu podsvest angažuju kao vašeg saveznika za postizanje i održavanje željene figure.

Osoba koju zamislite je osoba koja ćete postati.

Ne propustite šansu da sebe vidite u najboljem izdanju!

Da li ćete uspeti? Ne znate dok ne probate.

Sve što treba da uradite je da se javite na +381 62 250 100 ili popunite formular i zakažite svoj termin.

Želim da promenim navike!

Call Now Button